ابوالفضل امیری


نگاهی بر فیلم "جشن تولد"

فیلم اولی قابل تحسین

در این فیلم حرم حضرت زینب(س) پناهگاهی معرفی شده که هم ایرانی ها و هم سوریها باید برای نجات جان خود به آن برسند که بسیار جالب و نمادین است.

نقدی دیگر بر فیلم "امکان مینا"

این فداکاری حماقت است نه شهادت!

امسال وقتی نام کمال تبریزی زیر اسم فیلم امکان مینا آمد با توجه به خلاصه داستان فیلم امیدوار شدیم که شاید کمال تبریزی دوباره روند صعودی را شروع کرده که البته این امید ما با آمدن اسمهایی همچون فرهاد توحیدی و مرتضی اصفهانی که ترکیبی خطرناک در مقام فیلم نامه نویس هستند کمتر می‌شد.

دیدگاهی بر فیلم "نفس"

مرض بی قهرمانی

این نقاط ضعف فیلم نفس و فاصله‌ای که با فیلم قبلی کارگردان دارد به ما می‌فهماند که خانم نرگس آبیار به سیر نزولی فیلمسازی بازگشت داشته است یعنی همان عقب گردی که بسیاری از منتقدان در این فستیوال بدان اشاره کرده‌اند.

نقدی دیگر بر فیلم "دختر"

نگاه اشتباه به مفهوم کنترل

نشان دادن رحم و شفقت والدین به دختران برروی پرده سینما ، یک سرازیری است که نیاز به ترمز دارد.

یادداشتی دیگر بر فیلم "جشن تولد"

فیلم اولی قابل تحسین

در این فیلم حرم حضرت زینب(س) پناهگاهی معرفی شده که هم ایرانی ها و هم سوریها باید برای نجات جان خود به آن برسند که بسیار جالب و نمادین است.

نوشتاری بر فیلم "بادیگارد"

فیلمساز متعهد ، فیلم معتقد

حفاظت از دستاوردهای انقلاب که همان انرژی هسته‌ای و دانشمندانش است ، از سیاست و تعامل در برابر حقارت واجب تر است.

نقد دیگری بر فیلم "ابد و یک روز"

با هزینه ملت ، بر ضد ملت!

چرا امروزه هرکس بر ضد جامعه ایران و نظام جمهوری اسلامی فیلم می‌سازد بلآفاصله هم مورد تقدیر مسئولین داخلی قرار می‌گیرد و هم به جشنواره‌های خارجی رفته و در آنها هم جایزه می‌گیرد و وقتی دلیل تقدیر داخل از این فیلم را مسئولین می‌پرسیم می‌گویند این واقعیت جامعه ماست!!!

دیدگاهی بر فیلم "خانه ای در خیابان چهل و یکم"

جایگاه خداوند در این فیلم کجا است؟

باز‌هم بحران در خانواده‌های شریف، باز هم تلخی و اعصاب خوردی مخاطب و باز هم پایانِ باز .

یادداشتی بر فیلم "رسوایی 2"

فهمیده های اشتباهی یک فیلمساز!

این فیلم در ژانر نوآر ساخته شده و از مصادیق مکتب پست مدرنیسم به شمار می‌رود که کارش شکستن حد و مرزها و رد کردن خطوط قرمز است در فضایی شعار زده، و تجربه‌ای که دهنمکی در شیوه جذب مخاطب پیدا کرد باعث شد تا در کارهایش همه چیز را به فضای شوخی وارد کند.

نقدی دیگر بر فیلم "دلبری"

چه کسی مقصر شهادت جانباز در بستر بود؟

پس از نظر تکنیکی فیلم نمره‌ی بالایی را به کارگردان نمی‌دهد و امتیاز بیشتر متوجه بازیگران این فیلم یعنی هنگامه قاضیانی و عباس غزالی است که انصافا حق نقش را خوب ادا کردند.